För det första så var jag, Alvina och Turan i Stockholm förra helgen. Först hälsade vi på pappa och Leila vilket alltid är lika trevligt.
Både Alvina och Turan tyckte det var lika trevligt dom.
Sen åkte vi till Rimbo på LC-prov och framför allt Turan skötte sig med den äran. Det är drygt ett och ett halvt år sedan hon bröt vänster framben och drygt ett halvår sedan vi tog bort plattan och jag hade väl inte jättestora förhoppningar med tanke på hur det gick i Hässlehom några veckor tidigare. Så döm om min förvåning och glädje när hon blev 3:a av 23 startande cacil-tikar. Vilken LC-hund hon är och vilket pannben hon har som har fixat alla problem hon haft!
Vi hann sen lagom hem på söndagen så satt India igång vid halv två på natten mot måndagen. Hon hade lite jobbigt och första valpen kom inte förrän kl 6 på morgonen. Den andra valpen visade sig vara dödfödd, väldigt jobbigt och ledsamt både för India och oss.
Vid kvart i åtta var allt klart och India hade fått tre fina grabbar, alla blåpigmenterade och troligen brindle!
I onsdags åkte Alvina på kollo över helgen. Det är himla tur att vi har familjen Eliasson, Alvina har haft det lite tråkigt sedan valparna kom och hon tyckte det var så kul att få träffa grabbarna och syster Alexi. På torsdag var dom i Ljungby på en inofficiell utställning och Svante ställde Alexi och Sixten ställde Alvina. Alla fyra hade skött sig utmärkt!
Resten av helgen har varit rena träningslägret för Alvina. Här var dom ute på en springtur med besök på ett utegym. Om sen Alvina hjälpte eller ”stjälpte” grabbarna kan man kanske diskutera.
Systrarna trivdes utmärkt ihop och Alvina fick hänga med på allt.
Igår var jag på Kalmars whippetracetävling (utan startande hund) och ingen blir väl förvånad när jag säger att jag satt i sekretariatet hela dagen.
Idag fick India sitt första besök och det var väldigt uppskattat då hon gillar familjen Eliasson lika mycket som vi gör. Sixten var ju ”tvungen” att komma och titta på sin blivande valp!
Så himla skönt att India är så trygg med grabbarna att hon till och med valde att ligga kvar i valplådan trots att valparna var i bädden utanför!
Tom kunde inte följa med men han skickade en fin teckning till India:
Avslutar med några mysiga bilder på India och hennes grabbar, först är det Hane1 som tyckte att han faktiskt är huvudsaken:
Här är det Hane3 som myser lite extra med sin mamma:
Här ligger dom i bädden utanför lådan efter att jag gjort rent. Nerifrån och upp så är det Hane1, Hane2 och Hane3:


















































