web analytics

Attityd mot andra

Hur viktigt tycker ni att det är att ”offentliga” personer har en bra och trevlig attityd?

Nu menar jag inte kändisar utan personer som jag tillexempel som är egen företagare och tjänar pengar på att folk kommer till dom med sina hundar. I mitt fall handlar det om att hjälpa hundar med muskelproblem men det kan röra allt från instruktörer till hundtillbehörsförsäljare.

Personligen skulle jag inte vilja vända mig till någon som är arrogant vid möten, oavsett om det är i företagets regi eller som ”vanlig” person. Är man egen företagare är man på något sätt aldrig ledig. Visst man behöver kanske inte vara ”försäljare eller sprudlande vänlig” hela tiden men man måste alltid vara trevlig. För handen på hjärtat hur många vill anlita någon som är snorkig, tvär, inte hälsar eller uppför sig otrevligt vid ett vanligt möte? Alla man möter ute i ”hundsammanhang” kan ju vara presumtiva kunder…

Inte heller tycker jag att man som egen företager kan skriva vad som helst på ”nätet”, i egen blogg, på sin hemsida eller på sociala medier – typ facebook. För vem vill betala någon för en tjänst om denna någon skriver negativa saker, har ovårdat språk eller gnäller på andra i det offentliga rummet? I alla fall skulle inte jag vilja det…

 

9 reaktioner till “Attityd mot andra”

  1. Ja Anna styrelsemedlemmar hör också hit :yes:

    Tror (och tycker) att det nog rör alla kretsar Helén ;-)

    Bra fråga B-M ?:-)

  2. Ja, man skulle ju önska att folk skulle tänka sig för och vara lite trevligare över lag, även om folk i en officiell ställning naturligtvis har extra skäl att vara tilmötesgående. I bland undrar jag varför hundfolk, som har världens roligaste hobby, så ofta är snorkiga och mästrande mot andra hundägare?

  3. Jag är lika ”tråkig” som alla andra och håller med. Är man ”officiell” så är man alltid i tjänst, det gäller både företagare, styrelsemedlemmar och inte minst instruktörer. Åtminstone när man befinner sig i hundkretsar. ;)

  4. Nä man upphör aldrig att förvånas av människan tyvärr :-/

    Klart det är enklast att, oavsett om man är företagare eller inte egentligen, bemöta alla man möter som man själv vill bli bemött!

    Låter inte så bra det där FU2 – hoppas verkligen engagemanget finns där när du väl kommer det!!

  5. Är det bara inte enklast att köra konceptet; Som du själv vill bli bemött, möter du andra! Sedan vet ju både du och jag att en del människor tycker sig vara för mer än andra… Men på någon sett kommer dessa företagare att i sinomtid bli självsanerande… Själv ska jag gå kurs snart och känner mig lite splittrad inför detta då instruktören verkar ganska ointresserad redan vid anmälan… Kramar

  6. Håller med dej!! Det är jäkligt viktigt!!
    Såå dåligt när man som egen företagare skriver saker som inte är så trevliga på nätet! Eller snacka skit om en kund inför en annan mm mm mm….
    Det gäller att tänka sej för som egen företagare!

  7. Håller helt med dig jag slutar aldrig förvånas över instruktörer som då lever på det som är snorkiga och otrevliga på tävlingar osv, och jag menar inte att alla måste gå runt och vara trevliga mot allt och alla hela tiden men normalt bemötande mot andra hade varit trevligt :)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.