web analytics

Tur att det händer andra saker….

Ja just nu går tiden sagt så det är tur vi har andra saker att göra. Staketet på södersidan är äntligen uppe även om det är en del saker kvar.

Bland annat ska det bli ett staket som delar av tomten så södersidan blir en egen del, detta för att det ska vara lättare att ha valparna ute så tidigt som möjligt. Norrsidan är inte riktigt valpsäker så där får dom bara vara med sällskap, i alla fall i början.

I söndags hade vi fint besök av Alexi och familjen Eliasson och det blev en härlig dag. Vi hade tur med vädret för även om vinden var kall så lös solen och det var hyfsat lä på södersidan.

Grillmästaren saknade inte sällskap, även om jag tror dom först och främst önskade att han skulle tappa något.

Jag gillar kombinationen barn och hundar och det är alltid intressant och givande att studera hur dom interagerar med varandra. Här är det Svante som roar India, Alvina och Alexi.

Här har någon av grabbarna pyntat Turan, och hon fann sig snällt i det.

Både jag, Jerker och tjejerna tackar så mycket för en supertrevlig dag, Alvina uppskattade lite extra att få busa med syrran och att få ”träna” med Sixten.

India har nu gått in i vecka sju och magen växer så sakteliga.

Kollo, och det går framåt här hemma :-)

Turan har ju haft lyxen att vara på kollo hos sin syster i Malmö några veckor och har njutit av livet

men nu var det dags att hämta hem henne.

Jag tog Alvina med mig och åkte till Malmö i torsdags och började med att hälsa på Madeleine och Leo. Dom bor i en jättefin lägenhet mitt i Malmö, jättespännande att undersöka ett nytt ställe tycket Alvina.

Dessutom hade Leo en hel korg med leksaker som hon passade på att ”roa” sig med.

Tack Madeleine för att vi fick komma och mysa och prata en stund, och stort tack för de superfina glasunderläggen:

Jag hade parkerat i Triangelns garage och nyfikna Alvina tycket det var jätteroligt att gå i centrumet, lite trist bara att ingen ville hälsa.

Turan blev väldigt glad att se både mig och Alvina men man märkte att hon hade haft det väldigt bra och trivts i sin tillfälliga familj. Hon och deras treåring hade kommit riktigt bra överens vilket kändes lite extra roligt.

Stort tack säger vi till Åse, Max och syster Mikkel för att ni har tagit så väl hand om Turan i sex veckor. Lycka till med den nya lilla familjemedlemmen som snart ”dyker upp”.

Turan tyckte det var helt ok att komma hem och sov gott i soffan på kvällen.

Det ”vi” annars mest håller på med här hemma är att bygga staket/plank. De taggiga berberishäckarna är nertagna och alla rötterna på norrsidan är bortgrävda så nu är staketet/planket på gång. Det tar lite tid då Jerker bara har kvällar och helger på sig, och den sista tiden sedan allt var borttaget och redo för staketbygget har vädret varierat en del. Men det kommer att bli jättebra när det är klart.

Avslutningsvis delar jag med mig av två mysiga bilder på några av våra sovande hundar:

 

 

 

Äntligen är altanen på södersidan i stort sätt klar!

Det har ”bara” tagit ett och ett halvt år men då det kom ett VM i lure coursing emellan där vi båda var djupt engagerade både i planeringsarbetet, förarbetet, funktionärer på heltid under hela eventet och i hopplockning, städning och efterarbetet så känner vi oss ändå nöjda att det är klart nu.

Fast klart och klart, som vanligt fattas det lite småsaker vilket säkert kommer att dröja innan dom är på plats…

Här är ett gäng bilder, från hur det såg ut innan fram till idag. Vi är supernöjda med resultatet (:yes:)